HOČEMO ŽIVETI SVOJE SANJE
Skrb za zdravo osebnost in uspešno tekmovalno pot mladih teniških igralcev...
Urjenje psihomotoričnih sposobnosti, tehnike in športne taktike samo po sebi ne zagotavlja razvoja zdrave osebnosti in uspešne športne kariere. Potreben je trenerski pristop, ki je celosten, ko hkrati omogoča razvoj telesnih, psihičnih in zavestnih lastnosti športnika. V ta namen sta se Toni Pintarič, prof. šp. vzg. in trener, ter Dragan Pijevac, prof. šp. vzg. in spec. ped. za motnje vedenja in osebnosti, v sodelovanju s Šolo osebnosti dr. Vilijema Ščuke odločili, za celostni pristop k mladim teniškim igralcem iz Pomurja, trenirajo pri Pintariču v sosednji Avstriji, ki ki bodo v okviru športnega treninga vključeni tudi v urjenje kompetenc (zmožnosti), pomembnih za osebnostni razvoj. V program so vključeni slovenski otroci, varovanci trenerja Tonija Pintariča, in sicer: Uroš Rous, Tino Rous, Aljaž Fišer, Vid Buzeti, Tjaša Breznik, Michel Perko, Maks Srt, Niko Čeh, Borut Šraj, Aljaž Železen in Blaž Železen.
„Z urjenjem zmožnosti jim želimo pomagati, da se prebijejo iz morebitnega osebnostnega zastoja in da nadaljujejo športno pot z razvojem, ki je bil prekinjen. Človek ima namreč izjemne možnosti za osebnostni razvoj, kar je veliko več kot razvoj na tehnološkem področju, v telesnih zmogljivosti in razumu. Športniku spretno telo, razum (znanje) in sodobna športna oprema ne zagotavljajo razvoja, saj so potrebne osebne izkušnje, da se prebije od razuma do pameti in da se od pameti preko zavesti o sebi prebije do modrosti. Glede na trenutno naravnanost človeških družb in žal tudi mnogih športno trenažnih procesov, je pri odločitvah še vedno premalo pameti in vedno manj modrosti“, poudarjata Pijevac in Pintarič.
Po zgledu skandinavskih in ameriških izkušenj je Šola osebnosti dr. Vilijema Ščuke s sodelavci, v Sloveniji med leti 2007 do 2011 izpeljala štiriletni pilotski projekt oblikovanja osebnosti otrok in mladostnikov, ki se je izkazal za uspešnega. Projekt je opisan v knjigi avtorja Viljema Ščuka: »Država v megli«, pridobljene izkušnje pa uporabljajo trenerji kot dodatek k športnem urjenju, da pridobi šport s tem pravo vrednost in smisel. „Gre za spodbujanje razvoja osebnosti pri mladih športnikih po gestaltnih načelih, zato celostni pristop: urjenje in ozaveščanje gibalnih sposobnosti, čutnih zaznav, čustvene odzivnosti, miselnih spretnosti ter ozaveščenosti sebe (lastni jaz, Self, sebstvo, das Selbst). Vključuje spodbujanje občutka lastne vrednosti, odgovornosti, dobronamernosti, poštenosti in strpnosti do drugačnosti drugih, kar je ključno za oblikovanje osebnosti. Te veščine lahko razvija športnik od otroštva do zrele dobe ob ustreznem sodelovanju socialnega okolja. Žal jih športna stroka le poredkoma vključujejo v programe, zato želimo mi nadoknaditi to vrzel in preko doživljajskih delavnic pomagati mladim športnikom, teniškim igralcem, uriti temeljne kompetence, ki opredeljujejo zdravo osebnost in pripomorejo k njihovi uspešnejši tekmovalni poti ter jim tako pomagati živeti njihove sanje“, dodajata naša sogovornika, ki sta predavanje na temo: Športnik kot osebnost, pripravila na radgonskem gradu. Predavatelj je bil omenjeni dr. Vilijem Ščuka, znani otroški zdravnik in terapevt, ki je tokrat predaval predvsem staršem radgonskega teniškega podmladka. Zraven so bili tudi nekateri povabljeni zdravniki ter prijatelji tenisa, v prihodnje bodo vse skupaj omogočali tudi drugim, ki želijo sodelovati...