PREKMURSKI SLAVČKI“ ZA VSE PRILOŽNOSTI

Razvajanje je že sedem let naloga črenšovskega Aeternuma, ki ga sestavlja pet izvrstnih pevcev...
Le redki so slovenski kraji in cela območja, kot je vas Žiški v občini Črenšovci, ki premorejo tako dobre pevce, kot so člani Moškega vokalnega kvinteta (MVK) Aeternum. Peterica izvrstnih, šolanih pevcev, za katere bi lahko mirno dejali „Prekmurski slavčki“, že sedem let, od leta 2004 razvaja poslušalce širom Slovenije in tudi v tujini, ob tem si vse bolj utrjuje svoje visoko mesto v domačem glasbenem prostoru. Število njihovih nastopov se z leti močno povečuje in petje postaja njihova dnevna beseda. Mladostna neobremenjenost in naklonjenost do odkrivanja novih oblik in tehnik petja jih vodi po številnih glasbenih poteh in bogati njihov širok ter pisan repretoar. Člani skupine (skupaj so stari se poznajo že vrsto let in prav njihova spontanost, muziciranje in nevidna komunikacija na odru, dajejo skladbam živo obliko, ki prodre do slehernega poslušalca.
Skupino sestavljajo, 1. tenor – Tomaž Gregorec (1980)...pravnik, ki je navdušen nad a capella petjem, je človek vesele narave, z veliko mero optimizma in vedno pripravljen, da kakšno ušpiči. Skorajda je ni stvari v življenju, ki ne bi pritegnila njegovega zanimanja. Rad spoznava nove ljudi in uživa v vsem kar počne. »Glasba me duhovno bogati, pomirja in razveseljuje, je zdravilo za vse težave. S fanti se odlično ujamemo in smo postali več kot pa le člani skupine.« 2. tenor: Blaž Černela (1984)...turistični tehnik, brez katerega bi življenje bilo dolgočasno. Prijaznost, velika mera strpnosti in predvsem humor, ga naredijo zaželenega člana vsake družbe. S svojim optimizmom »zalaga« vse okoli sebe. Glasba ga spremlja že vse življenje, s kvintetom Aeternum pa je postala del njegovega vsakdana. »Saj ne rečem, da imam časa na pretek, a za vaje in druženje z ostalimi člani kvinteta Aeternum ga je vedno dovolj«. 2. tenor: Mitja Horvat (1981)...farmacevt, ki želi iz vsakega trenutka narediti nekaj posebnega, kreativnega oz. koristnega. Del teh trenutkov je postala tudi glasba. Njegov glasbeni talent je privrel na plan šele pri njegovih 22-ih letih. In takrat se je petja, kakor vsega doslej, lotil z optimizmom, resnostjo in se mu predal z vsem srcem. »Aeternum mi ne pomeni le petja, ampak tudi dobro prijateljstvo ter priložnost, da pozabim na vsakdanje težave.« Bariton: Andrej Tibaut (1980)... profesor glasbe, ki se je že 100-odstotno prepričal, da je glasba njegovo življenje. Fant z veliko energije, ki mu je ne zmanjka niti takrat, ko so ostali člani vse svoje zaloge že izpraznili. Življenje zajema z veliko žlico in izkoristi vse priložnosti, ki so mu ponujene. Početi mora več stvari hkrati, saj je drugače dan za njega izgubljen. »Aeternum je postal del mojega življenja in brez njega enostavno več ne bi mogel živeti. Glasba, ki jo ustvarjamo me dopolnjuje in mi dovoljuje, da pokažem svojo kreativnost.« Bas: Daniel Berden (1983)... študent glasbene pedagogike se je glasbi zapisal že v svojem otroštvu. S svojimi priredbami je postal nepogrešljiv član kvinteta. Če za koga, bo za njega držalo, da je znal ohraniti otroka v sebi. Ne mine druženje brez njegovih šal, obenem pa se nobeno prerekanje znotraj kvinteta nima priložnosti razviti v pravi prepir, saj on hitro pomiri obe strani. »Aeternum je prava harmonija tonov in njegovih članov… Skupaj rešujemo tako glasbene kot tudi življenjske probleme. Upam, da bomo ostali tako dolgo skupaj kot govori naše ime-večno«.
Zagnanost MVK Aeternum se kaže predvsem v tem, da vsako leto pripravijo vsaj en samostojni koncert, in da se, poleg rednih vaj, udeležijo tudi kakšnega tečaja petja. Med drugim so na povabilo vokalne skupine Bel Canto iz Murske Sobote, sodelovali pri projektu Missa Korotana za slovensko kulturo doma in v tujini, kjer so izvedli delo na Dunaju živeče skladateljice prof. Blaženke Arnič Lemež, ga z njimi studijsko posneli in izdali CD. Zadnji veliki projekt je bila predstavitev slovenskih in tujih zimzelenih popevk v pop in jazz zvrsti. Kvintet Aeternum pa se vsakokrat z veseljem odzove tudi povabilu na proslave in prireditve ob državnih praznikih ter raznih jubilejih, kot tudi povabilom na razne svečane priložnosti.
Kot poudarjajo fantje, poslanstvo MVK Aeternum je preprosto: zadovoljiti vsakega poslušalca, ki se rad predaja užitkom dobre glasbe. Zato pripravljajo samostojne koncerte (božični, dalmatinski, koncert črnskih duhovnih, slovenskih in tujih popevk...); Petje ob posebnih priložnostih (Abraham, rojstni dan, pogreb, občinske slovesnosti, drž. slovesnosti....), posebnost pa so tudi poroke, kajti kot med pesmijo povedo, poroka dveh zaljubljencev je edinstven in nepozaben dogodek v njunem življenju, še posebej, če ga spremlja lepa pesem. V ta namen so pripravili izbran repertoar ljubezenskih slovenskih in tujih (angleških in dalmatinskih) popevk, primernih za civilni ali mašni obred, v kolikor pa si par na poročni dan zaželi skladbo, ki je nimajo na seznamu, s strokovnim pristopom naredijo aranžma in skladbo tudi izvedejo na poročnem obredu. Izvedba skladb je v celoti štiri oz petglasno petje »a cappella«, torej brez instrumentalne spremljave, na željo naročnikov pa lahko nekatere skladbe izvedemo tudi s kitarsko spremljavo. „Poskrbimo lahko za: poročni obred v cerkvi, poročni civilni obred, poročni obred v cerkvi z vstopno in izstopno poročno koračnico (Wagner, Mendelssohn), poročno mašo, cerkveni in civilni obred, cerkveni in civilni obred s poročnima koračnicama, poročno mašo in civilni obred. Torej vse“, pravi baritonist Andrej Tibaut.
Repertoar Aeternuma je izjemno bogat in pisan, saj pojejo različne zvrsti pesmi, kot so: Slovenske umetne in ljudske (Ljubici; Žabe; Kje so tiste stezice; Vuštnejša ja ni; Fantje na vas gredo; Pozimi pa rožice ne cveto; Šopek za mamico; Mamica je kakor zarja; Na ples; Pri farni cerkvici; Pozdrav; V gozdu tam; Veter in pšenica; Dete; San se šetau gori, doli; Prleška; Nede mi več rasla; Venci bejli; Ko so fantje proti vasi šli; Nocoj pa oh nocoj; Na svetu lepše rožce ni; En starček je živel; Majolka; Vinski venček; Kolkor kapljic tolko let; Na valovaj bistre Mure...), Domoljubne (Slovenec sem; Domovini; Eno devo le bom ljubil; Ko bron zvoni; Zdravljica; O mraku; Luna sije; Oda radosti...), Slovenske popevke (Poletna noč; Dan ljubezni; Brez besed; Med iskrenimi ljudmi; Vrača se pomlad; Moje orglice; Zemlja pleše; Ko boš prišla na Bled; Julija...), Dalmatinske (Konobo moja; Da te mogu pismom zvati; Ribari; Piva klapa ispod volta; A ča; Otvori mi svoje dvore; Moj lipi anđele; Projdi vilo; Dobro jutro tugo; Sutra u sedam; Daj ribu; Grlica je zapivala; Jesi lipa vilo moja; Galeb i ja; Barka Anka; Plavi putevi mora; Eto pletem mrižu svoju; Mirno spavaj; Pismo moja; Ko te ima taj te nema; Oprosti; Hodaj!; Vratija se šime; Vela Luka; Divna splitska noč; Ružo crvena...); poročne (Gospod usmili se; Hvalite vsi rodovi; Aleluja; Kaj je ljubezen; Kakor je bil ta kruh; Svet; Jagnje božje; Vsak od nas; Rad bi povedal svetu; Ko čutiš to; Marija skoz življenje; Ave Marija...), Renesansa in ostalo (Praeparate corda vestra; Bon jour mon couer; Gaudeamus Igitur...), Tuje popevke (Day oh; How deep is your love; Only you; The longest time; More than words; Somewhere over the rainbow; Factory; Yesterday; Brown eyed girl; You raise me up...), Gospel in božične (Feliz navidad; O happy day; Nobody knows the trouble I see; He«s got the whole world in his hands; Down by the riverside; Jingle bells; God almight«s gonna cut you down; O holly night; O when the saint go marching in; Jushua fit the battle of Jerico; Deep river; Michael rows the boat a shore; Kumbaya my lord; Siyahamba; Live a humble; Amen; Go tell it on the mountain; Go down Moses; Rock my soul; Swing low, sweet chariot; Mwapoleni; Were you there; In stiller nacht; Eliah rock; Angels rolled the stone away; O tannenbaum; Sveta noč blažena noč; Rajske strune; Blažena noč; Glej zvezdice božje migljajo lepo; O malo mesto Betlehem; Že počiva vsa narava; Poslušajte vsi ljudje; Z neba je prišel doli k nam; Nocoj je ena sveta noč; Hitite kristjani; O sveta in vesela noč; Dopolnjen je obljube čas...). Torej za vsakogar nekaj!